Calatorii de Afaceri

Prevederile GDPR au intrat oficial in vigoare pe 25 mai 2018 avand ca scop principal protejarea datelor cu caracter personal ale utilizatorilor online din UE. Acest articol se adreseaza atat antreprenorilor care nu au luat masurile necesare pentru alinierea la noile norme, cat si companiillor care inca implementeaza strategii interne de conformare la GDPR.

Evenimente precum campaniile virale din 2015 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal sau mai recent, scandalul legal in care a fost implicat Facebook, au popularizat reglementarile Uniunii Europene ce vor intra in vigoare pe 25 mai 2018. Cum pot companiile din Romania sa se alinieze la aceste noi reglementari GDPR?

In Romania, cele mai intalnite modalitati de finantare a unui start-up sunt creditele bancare, programele guvernamentale, fondurile europene, familia, prietenii, sau resursele financiare personale. Odata cu dezvoltarea tehnologiei digitale au aparut si alte metode de finantare, precum crowdfunding-ul, care pot sustine produse inovative indiferent de provenienta geografica a acestora.

Conform Barometrului start-up-urilor din România, studiu realizat de EY România, Impact Hub și Startarium în 2017, antreprenorii români se lovesc de o serie de obstacole când pornesc o afacere, precum lipsa educației de profil sau a finanțărilor. Mi-am propus ca prin acest articol să îi ajut pe antreprenorii la început de drum, punctând, pe rând, cele mai importante aspecte pentru reușita unui start-up.